Search
Close this search box.

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

Niniejsza Polityka Prywatności i Polityka Cookies określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników oraz plików Cookies, a także innych technologii pojawiających się na stronie internetowej dietadlaurody.pl

Przedstawię Ci zasady dotyczące przetwarzania danych w ramach newslettera oraz strony dietadlaurody.pl:

 

§2 DEFINCJE

  1. Administrator – Aleksandra Szlas, prowadząca niezarejestrowaną działalność gospodarczą, kontakt pod adresem kontakt@dietadlaurody.pl
  2. Użytkownik – każda osoba fizyczna przebywająca na stronę, której poniższa Polityka Prywatności i Cookies dotyczy
  3. Strona i/lub Sklep internetowy i/lub Serwis – strona internetowa, blog i sklep internetowy znajdujące się pod adresem dietadlaurody.pl
  4. Newsletter – bezpłatna usługa świadczoną drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkownika poprzez przesyłanie listów elektronicznych, za pośrednictwem których Administrator informuje o wydarzeniach, usługach, produktach i innych elementach istotnych z punktu widzenia Administratora i /lub w celu realizacji prawnie uzasadnionego celu Administratora, którym jest marketing bezpośredni. Szczegółowe informacje na temat wysyłki Newslettera znajdują się w dalszej części niniejszej polityki prywatności.
  5. Formularz lub Formularze – miejsca na Stronie, które umożliwiają wprowadzenie danych osobowych przez Użytkownika, we wskazanych w nich celach np. w celu wysyłki newslettera, w celu złożenia zamówienia, w celu kontaktu z Użytkownikiem.
  6. RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).

 

§3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA

 

1. KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?

Administratorem danych osobowych jest Administrator zgodnie z §2 ust.1.

2. CZY PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST KONSEKWENCJĄ ICH NIEPODANIA?

Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie pewnych informacji, co do zasady zaznaczonych na stronach Administratora jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem możliwości wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia określonych działań.

1. Umowny wymóg podania danych osobowych i/lub wrażliwych

Podanie danych przez Klienta w celu realizacji spersonalizowanej usługi jaką jest konsultacja i/lub indywidualny jadłospis jest dobrowolne, jednak nie podanie ich uniemożliwi realizację usługi.

3. W JAKICH CELACH PRZETWARZANE SĄ TWOJE DANE OSOBOWE PODAWANE W RAMACH KORZYSTANIA ZE STRONY?

Dane osobowe Użytkownika na Stronie Administratora mogą być przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

  1. Komunikacji z Użytkownikiem, w tym udzielenie odpowiedzi na wiadomości wysłane za pośrednictwem Formularza Kontaktowego, Portali Społecznościowych, e-maila, odpowiedziach na komentarze i opinie
  2. wykonania usługi lub wykonania zawartej umowy, przesłania oferty (np. reklamowej) na prośbę Użytkownika;
  3. realizacji zamówienia, wystawienia faktury, rachunku i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego w przypadku dokonania zamówień w Sklepie internetowym lub pozostałych produktów i usług;
  4. udzielenia rabatu lub informowania o promocjach i ciekawych ofertach Administratora lub podmiotów przez niego polecanych;
  5. rozpatrzenia reklamacji czy roszczeń związanych z umową, odpowiedzi na zapytania Użytkownika, skargi, wnioski;
  6. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Administratora;
  7. tworzenia rejestrów związanych z RODO i innymi przepisami, w celu archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów;
  8. analitycznym, polegającym między innymi na analizie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies np. cookies Google Analytics, Piksel Facebooka;
  9. wykorzystywania cookies na Stronie i jej podstronach;
  10. zarządzania Stroną internetową i stronami Administratora na platformach społecznościowych;
  11. zamieszczenia przez Użytkownika opinii o usługach świadczonych przez Administratora lub zamieszczenia komentarza;
  12. badania satysfakcji z oferowanych usług;
  13. w celu wysyłania newslettera, w przypadku wyrażenia chęci na otrzymywanie go, w sposób polegający na:
    1. przetwarzaniu danych w celach marketingu bezpośredniego oraz na
    2. podstawie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  14. w celu marketingu bezpośredniego kierowanego do Użytkownika własnych produktów lub usług lub polecanych produktów osób trzecich;
  15. komentowania na Stronie wpisów blogowych lub wystawiania opinii, usługi powiadomienia o nowych komentarzach na prośbę Użytkownika

 

4. W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ DANE?

Zbierane i przetwarzane przez Administratora są tylko te dane, które Klient podaje sam z zastrzeżeniem danych zbieranych automatycznie (pliki cookies). Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań użytkowników na stronie internetowej, zbierania danych demograficznych o użytkownikach lub do personalizacji zawartości strony w celu jej ulepszenia. Dane te przetwarzane są jednak wyłącznie w celach administrowania stroną, zapewnienia sprawnej obsługi hostingowej, czy kierowania treści marketingowych i nie są kojarzone z danymi poszczególnych użytkowników.

5. PRAWA UŻYTKOWNIKA

  1. Dostęp do treści swoich danych.
  2. Sprostowanie lub poprawienie nieprawidłowych danych.
  3. Usunięcie danych , jeśli brak jest podstaw do ich przetwarzania,
  4. Ograniczenie przetwarzania danych , jeśli nastąpiło ono w sposób nieprawidłowy lub bez podstawy prawnej,
  5. Przenoszenie danych.
  6. Sprzeciw wobec przetwarzania danych.
  7. Wycofanie zgody – wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem.
  8. Wniesienie skargi do organu nadzorczego, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Z powyższych uprawnień możesz skorzystać przesyłając wniosek drogą mailową na adres: kontakt@dietadlaurody.pl. Zakres każdego z powyższych uprawnień oraz sytuacje, w których możesz z nich skorzystać, są określone przepisami prawa. Możliwość skorzystania z niektórych z ww. uprawnień może być uzależniona m.in. od podstaw prawnych, celu lub sposobu ich przetwarzania.

W niektórych przypadkach, dane mogą nie zostać całkowicie usunięte i zostaną zachowane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami przez czas zgodny z przepisami ustawy kodeks cywilny lub np. w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora oraz w trakcie realizacji zamówionych usług.

6. JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE?

Dane Użytkownika będą przechowywane przez Administratora przez czas realizacji poszczególnych usług/osiągnięcia celów oraz:

  1. przez okres realizacji usługi i współpracy, a także przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami prawa – w odniesieniu do danych przekazanych przez kontrahentów i klientów,
  2. przez okres prowadzenia rozmów i negocjacji poprzedzających zawarcie umowy, wykonanie usługi lub chęć uzyskania informacji i do 2 lat od jej zakończenia – w odniesieniu do danych podanych przez formularz kontaktowy lub e-mail,
  3. przez okres wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego — w odniesieniu do danych osobowych wiążących się ze spełnieniem obowiązków wynikających z mających zastosowanie przepisów,
  4. do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego na podstawie art. 21 RODO — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, w tym do celów marketingu bezpośredniego,
  5. do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, celu biznesowego — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody. Po wycofaniu zgody dane mogą być jeszcze przetwarzane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami zgodnie z okresem przedawnienia tych roszczeń lub okresem (krótszym) wskazanym Użytkownikowi,
  6. do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych głównie do celów analitycznych, statystycznych, wykorzystania cookies i administrowania Stronami Administratora,
  7. przez okres maksymalnie 3 lat w przypadku osób, które wypisały się z newslettera w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami (np. informacja o dacie subskrypcji i dacie wypisania się z newslettera, o ilości otrzymanych newsletterów, podejmowanych działaniach i aktywności związanej z otrzymywanymi wiadomościami), lub po okresie 1 roku braku jakiejkolwiek aktywności przez danego subskrybenta, np. nie otworzenia jakiejkolwiek wiadomości od Administratora,
  8. przez czas nieokreślony w przypadku zostawienia komentarza (treść i metadane), dzięki temu jestem w stanie rozpoznać i zatwierdzać kolejne komentarze automatycznie, aby komentarz lub opinia była widoczna, przez czas nieokreślony przechowywana jest nazwa użytkownika i treść.

7. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH INNYM PODMIOTOM

  1. Co do zasady zbierane i przetwarzane przez Administratora są tylko te dane, które Klient podaje z zastrzeżeniem danych zbieranych automatycznie (pliki cookies).
  2. W razie potrzeby ww. dane mogą być przekazane podmiotom, z którymi współpracuje Administrator przy realizacji celów wymienionych w §3 pkt.
  3. Co do zasady dane nie będą przekazywane poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), z zastrzeżeniem sytuacji opisanych poniżej:
    • Usługi świadczone przez Google, META lub Mailerlite świadczone są co do zasady przez podmioty mające swoją siedzibę w Unii Europejskiej. Z uwagi jednak na globalny charakter działania tych podmiotów, dane Klienta mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA). Niezależnie od tego ww. podmioty wdrożyły zabezpieczenia przewidziane przez RODO mające na celu ochronę danych osobowych lub poprzez stosowanie standardowych klauzul umownych.
  4. Dane osobowe Użytkownika mogą podlegać profilowaniu, polegającym na lepszym spersonalizowaniu oferty, w szczególności przesyłanej przez newsletter, ale nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, mającego wpływ na prawa i wolności Użytkownika.

Szczegółowe informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców tych usług, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:

  • Google LLC: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
  • Meta Platforms Ireland Limited (czyli Facebook, Instagram): https://www.facebook.com/privacy/explanation
  • UAB MailerLite: https://www.mailerlite.com/legal/privacy-policy

 

9. LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH STRON

Na Stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą one otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym oknie. Administrator nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminem tych stron.

10. DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – FACEBOOK, INSTAGRAM

Administratorem Twoich danych osobowych na profilu Facebook Dieta dla urody –Aleksandra Szlas i stronie Instagram @dieta.dla.urody jest Aleksandra Szlas. Administrator zastrzega, że mogą pojawić się kolejne konta i/lub grupy, których będzie Administratorem.

Dane będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania profilem lub grupą, komunikowania się z Tobą, wchodzenia w interakcje, kierowania do Ciebie treści marketingowych i tworzenia społeczności w obrębie serwisu.

Podstawą ich przetwarzania jest Twoja zgoda. Dobrowolnie decydujesz się na polubienie/obserwowanie profilu lub dołączenie do grupy. Zasady w nich panujące są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym i przetwarzania danych wynikają z regulaminów konkretnego portalu. W każdej chwili możesz przestać obserwować profil.

11. KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?

Administrator informuje, że korzysta z usług podmiotów zewnętrznych. Podmioty, którym powierza przetwarzanie danych osobowych (takie jak np. firmy kurierskie, firmy pośredniczące w płatnościach elektronicznych, firmy oferujące usługi księgowe, firmy umożliwiające wysyłkę newsletterów) gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa, w szczególności przez RODO.

Administrator informuje Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych m.in. następującym podmiotom:

  1. JDM – Jdm.pl sp. z o.o. 62-095 Murowana Goślina Smolna 2 lok 12 REGON: 36954812000000, NIP: 7773309401 – w celu przechowywania danych osobowych na serwerze i obsługi domeny,
  2. MailerLite Limited, an Irish registered company at Ground Floor, 71 Lower Baggot Street, Dublin 2, D02 P593, Irlandia– w celu wysyłki newslettera i korzystania z systemu mailingowego,
  3. HotPay – ePłatności spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Andrychowie (34-120), przy ul. 27 stycznia 9, NIP: 5512627897, REGON: 366165170 – w celu obsługi systemu płatności i transakcji elektronicznych,
  4. Meta Platforms, Inc., 1 Hacker Way, Menlo Park, California 94025 – w celu korzystania z narzędzi i platformy Facebook czy Instagram, szczególnie w zakresie narzędzi reklamowych, prowadzenia profili społecznościowych, odpisywania na zapytania i wiadomości, Facebook Ireland Ltd. – w zakresie korzystania z narzędzi reklamowych Meta Platforms (Facebook) i powierzania danych w ramach grupy niestandardowych odbiorców,
  5. WooCommerce – w zakresie niezbędnym do dokonania zamówienia w sklepie internetowym, jest to wtyczka do platformy WordPress,
  6. wpDiskuz – w zakresie niezbędnym do skomentowania bloga i/lub włączenia powiadomień o komentarzach, jest to wtyczka platformy WordPress,
  7. innym zleceniobiorcom lub podwykonawcom zaangażowanym do obsługi technicznej, administracyjnej, lub do świadczenia pomocy prawnej na rzecz Administratora i jego klientów, np. pomocy księgowej, informatycznej, graficznej, copywritterskiej, firmom windykacyjnym, prawnikom, itd.
  8. urzędom np. urzędowi skarbowemu – w celu realizacji obowiązków prawno-podatkowych związanych z rozliczeniami i księgowością.

 

§4 POLITYKA PLIKÓW COOKIES

Serwis Administratora używa plików „cookies”. Brak zmiany ustawień przeglądarki po stronie Czytelnika jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na ich użycie. Są to krótkie informacje tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu użytkownika. Mogą być one odczytywane przez Administratora, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzysta (takich jak Google). Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików cookies: sesyjne, które usuwane są po zamknięciu przeglądarki, wylogowaniu lub opuszczeniu strony internetowej, oraz stałe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika, co umożliwia rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę, przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Ciebie.

Więcej informacji na temat plików cookies można uzyskać na stronie www.allaboutcookies.org.

Jeżeli wyłączysz lub ograniczysz obsługę plików cookies to strona może działać gorzej lub niektóre z funkcji zostaną poza Twoim zasięgiem.

 

§5 ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES

1. Administrator zastrzega, iż niniejsza Polityka Prywatności i Plików Cookies może ulegać zmianom i uaktualnieniom.